פרשת פרומדיס: כתבי אישום יוגשו נגד החשודים בממכר רישיונות ומתן שוחד לרופאים

"שלשלה לכיסה עשרות מיליוני שקלים": כתב אישום בכפוף לשימוע יוגש בקרוב נגד מנהלת חברת פרומדיס, סיוון גל שלום, בגין מתן שוחד, הלבנת הון, שיבוש הליכי משפט ועוד - כל זאת לאחר שניהלה לטענת המשטרה מנגנון שניפק אלפי רישיונות קנאביס רפואי שלא על פי הנהלים, תוך מתן שוחד לרופאים

מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה הודיעה לבית המשפט כי בכוונתה להעמיד לדין בכפוף לשימוע את מנהלת פרומדיס (Promedis) לשעבר, סיוון גל שלום, בת 40 תושבת נס ציונה. שלום חשודה כי תחת חברת ג’מניי סורסינג בע”מ שבבעלותה, ניהלה אופרציה בשווי עשרות מיליוני שקלים לניפוק רישיונות שימוש בקנאביס רפואי לאלפי ישראלים שלכאורה לא עמדו בתנאי משרד הבריאות. על פי החשד, שלום, שתוארה על ידי המשטרה כ”ראש הפירמידה” של הארגון, עשתה זאת באמצעות תשלום שוחד לכ-7 רופאים פסיכיאטרים, החשודים גם הם בפרשה בכך שניפקו את הרישיונות בתמורה לתשלום.

סיוון שלום, פרומדיס (צילום מסך: פייסבוק)
סיוון גל שלום, מנהלת פרומדיס (צילום מסך: פייסבוק)

בימים הקרובים צפויה שלום לקבל הודעה רשמית אודות כתב החשדות שגובש נגדה, הכולל סעיפי אישום שונים בהם מתן שוחד, קשירת קשר לביצוע פשע, מרמה והפרת אמונים, שיבוש הליכי משפט, הלבנת הון, השמטת הכנסה, רישום כוזב במסמכי תאגיד ועוד. לפחות חלק מיתר החשודים, בהם הרופאים מיכאל ינקו, סיימון לוי, נטליה כץ, דיב דאוד, רוברטו אומנסקי, ג’לאל בטחיש ויבגניה קורלנד אגרונוב, וכן גם כמה מעובדי החברה וכאלה שעבדו ביחד עם החברה, יקבלו הודעה דומה. כפי שנחשף במגזין קנאביס, בחקירותיהם טענו חלק מהרופאים כי הם ספגו איומים, בעוד שאחרים טענו גם שנלקחה להם החותמת בניגוד לרצונם.

כזכור, מהחקירה עלה כי חלק מהחשודים בפרשה, שזכתה במשטרה לכינוי “פרשת חליל קסמים”, פרסמו באינטרנט ובערוצי טלגרם, שירות למכירת רישיונות קנאביס רפואי תוך 24 שעות וללא צורך בעבר רפואי כפי שנדרש על פי הנהלים. עוד עלה כי פרומדיס סייעה לכאורה לרוכשי הרישיונות בהמצאת “סיפור כיסוי”, ששימש כתירוץ לקבלת המלצה מרופאים על שימוש בקנאביס, כי היא סיפקה להם הדרכה כיצד להציג את סיפור הכיסוי, עזרה להם בקבלת מסמכים רפואיים וחיבור לרופאים ”ממליצים” ו”מאשרים” אשר להם היא שילמה עבור כל רישיון שאושר. במסגרת החקירה עלה גם כי במספר מקרים סוחרי סמים ניצלו את האישורים שהתקבלו מהרופאים החשודים, בכדי לסחור בקנאביס למטרות רווח.

במהלך החקירה פירטו במשטרה כי שלום “נעצרה במסגרת פרשייה מסועפת כחשודה מרכזית במכירת רישיונות קנאביס לכל המרבה במחיר, עבור בצע כסף, תוך שהיא משלמת שוחד לרופאים המשמשים כעובדי ציבור לצורך הנפקת האישורים שמכרה. מדובר בעבירות סחר בסמים, מתן שוחד, הפרת אמונים והלבנת הון, כשעל פי החשד היא שלשלה לכיסה עשרות מיליוני שקלים”. עוד טענה המשטרה, כי שלום “גייסה את כל הרופאים, הציעה ושילמה להם שוחד, הדריכה את עובדי החברה כיצד להתחזות וכיצד להוציא אישורי קנאביס שלא כדין, גייסה עובדים וסוכני מכירות, השקיעה כספים רבים בשיווק הפעילות הפלילית ועוד”.

כפי שנחשף לראשונה במגזין קנאביס, סיוון גל שלום היא בתם של אבי וציפי שלום, מייסדי ומנהלי חברת פרופורציה – רשת מרפאות ותיקה ומצליחה להסרת שיער בלייזר הפועלת מאז שנת 1988 – ובעבר גם היתה עובדת חברת פרופורציה בעצמה יחד עם אחיותיה. עובדי פרומדיס לשעבר, שפוטרו בעקבות התפוצצות הפרשה, טענו בין היתר כי מנהלי פרופורציה אבי וציפי שלום היו מעורבים בפעילות של פרומדיס והבטיחו לשלם את משכורותיהם שלא שולמו. בני הזוג שלום הכחישו מצידם כל קשר לפעילות פרומדיס, אך ידוע שגם במשטרה בדקו את הנושא. לא ידוע בשלב זה אם כתבי אישום יוגשו גם כנגדם.

המשך קריאה
Back to top button
Close

אופס!

אנא בטלו את חוסם הפרסומות כדי לצפות בתוכן באתר